Spilleregler

I Klakring Idrætsforening har vi nogle enkelte spilleregler, som vi forventer, at man som medlem lever op til, så det bliver en rar og tryg forening at komme i for alle.

I Klakring Idrætsforening respekterer vi aftaler og beslutninger

• Vi kommer i god tid til træning og er klar, når træningen begynder.
  • Vi er stille, når instruktørerne giver instrukser og udfører dem, så godt vi kan. Ingen forventer, at man kan alting første gang - det vigtigste er, at man giver det et forsøg.
  • Vi deltager aktivt på gulvet, når vi er med på en aktivitet.
  • Som forælder til et barn i Klakring Idrætsforening bakker man op om aktiviteten, opmuntrer barnet til at være aktivt deltagende samt giver instruktørerne en hjælpende hånd med de praktiske opgaver, hvis de giver udtryk for, at der er brug for det. Man er som forælder selvfølgelig velkommen til at blive på halområdet, mens ens barn er til sin aktivitet, men vi be'r om, at man opholder sig i fx cafeteriet, hvor man kan følge med fra vinduerne, mens træningen er i gang.

I Klakring Idrætsforening udviser vi respekt, ærlighed og åbenhed over for de øvrige medlemmer og de frivillige i foreningen

• Vi snakker med hinanden og ikke om hinanden.
  • Vi slår og sparker ikke.
  • Vi respekterer, at alle har ret til at udtrykke egne holdninger. Vi behøver ikke altid være enige, så længe samtalen holdes i en god og ordentlig tone.

I Klakring Idrætsforening vil vi have det sjovt og have fokus på fællesskab og bevægelse, når vi er i hallen

• Vi kommer med åbent sind og lysten til at lære nyt.
  • Vi bidrager til, at alle føler sig set og hørt på holdet.
Disse spilleregler er udarbejdet, så vi alle sammen kan synes, at det er sjovt at være en del af fællesskabet i Klakring Idrætsforening, og vi glæder os til en masse sjove og aktive timer sammen med dig på halgulvet.

Når du melder dig ind i Klakring Idrætsforening, siger du samtidig ja til at følge disse spilleregler. Hvis spillereglerne gentagne gange overtrædes, er Klakring Idrætsforening i sin gode ret til at sige, at du ikke længere kan være en del af foreningen.